SUP afdeling

Sommeren står for døren, ­­og hvis du vil ride med på den nye bølge inden for vandsport, skal du prøve kræfter med Stand Up Paddle – også kaldet SUP.

Stand Up Paddle er godt for både sundheden og humøret. Her får du brændt kalorier, styrket dine kernemuskelgrupper og forbedret din balance.

Denne vandsport en social aktivitet, hvor alle kan være med.

SUP omtales som den hurtigst voksende vandsport i verden, og det er der mange gode grunde til.

SUP kombinerer nemlig det bedste fra to kendinge inden for vandsporten: surfing og kajak, men hvor både surfing og kajak kan være krævende og tage tid at lære, er SUP er nemt at gå til, så du kan komme i gang med det samme, og så de fleste kan være med – unge som gamle, øvede som uøvede.
Samtidig er SUP en oplagt social aktivitet du kan dyrke sammen med andre – samtidig med at du får trænet din balance, koordination, motorik og ikke mindst din fysiske styrke.

Sejlklubben Suset startede SUP-afdelingen op i 2019 og har siden været i en rivende udvikling. Denne gode tendens forventer vi fortsætter. Derfor tilbyder vi i år endnu flere aktiviteter og tilbud til nuværende og nye medlemmer.
Som medlem i klubbens SUP afdeling får du både mulighed for at låne klubbens materiale, og for at oplagre egne boards.

Der er forskellige arrangementer arrangeret af SUP afdeling, disse koordineres via facebook gruppen Susets SUP'er (link herunder)