img_0414_edited.jpg

Kapsejladser

Kapsejlads for sjov (og alvor)

I samarbejde med Sejlforeningen Enighed afholdes der ugentlige onsdagssejlladser afholdes, her mødes vi til en venskabelig (men seriøs), dyst på kapsejladsbanen i området ml. Avedøre værket og Amager.

Sejladserne starter som regel d. første onsdag i maj og slutter med udgangen af juni. Efter sommerferien starter vi op igen den første onsdag i august og slutter medio september.

Sidste sejlads dag plejer at være en lørdag, da det efterhånden bliver tidligt mørkt.

Dommertjansen går på skift og man kan låne sejlklubbens dommerbåd ”Anette”, eller bruge sin egen båd.

Vi prøver også at arrangere en årlig distancesejlads i Køge Bugt – ”Guldtuden” – som tidligere har været en vidt og berømt sejlads, og den blev relanceret i 2017 med fin succes.

Det er gratis at deltage.

Vi håber at se mange både på vandet. Hvis du er i tvivl om det er noget for dig, eller du er øvet nok, så tak en snak med en af os på havnen eller kontakt Ulrik Larsen.

Kommunikationen omkring onsdagssejladserne foregår primært på facebook under gruppen ”Kalvebod raserlaug”

Der er også oprettet en hjemmeside, hvor resultater, dommerlister m.m. kan findes. Den er her:

Vi håber at se dig på vandet!

Sejlerhilsen fra

Ulrik Larsen