Tid og sted
20. apr. 2023, 19.00
Hvidovre, Hvidovre Strandvej 29, 2650 Hvidovre, Danmark
Om eventet
Indkaldelse til GENERALFORSAMLING
Torsdag den 20. april 2023 kl. 19.00 i klubhuset
Dagsorden
- Valg af dirigent.
- Valg af referent.
- Valg af stemmetællere.
- Formandens beretning
- Regnskab, herunder orientering om budget
- Indkomne forslag:Se bilag for indkomne forslag
- Valg til bestyrelse.Efter tur afgår følgende: Kasserer: Rune Munk-Pedersen. Modtager ikke genvalg Bestyrelsesmedlemmerne: Steen Larsen, Modtager genvalg Stig Pedersen, Modtager genvalg Henrik Hansen, Modtager ikke genvalg Bestyrelses suppleanter: Ronnie Andersen Johnny Fladstrand. Modtager ikke genvalg(udmeldt) Revisorer: Lasse Petersen Per Nielsen Revisorsuppleant: Vagn Olesen
- Eventuelt
Husk at medbringe gyldigt bevis for medlemskab, der skal fremvises for at kunne
modtage stemmesedler inden selve generalforsamlingen starter.
Bilag A:
Til Formanden for Hvidovre Sejlklub Suset. 23 Marts 2023
Forslag til ændring af klubbens love.
Det foreslås at § 5 ændres til følgende:
”Bestyrelsen vælges ved den ordinære generalforsamling og består af formand,
kasserer samt 5 bestyrelsesmedlemmer. Desuden vælges 2 suppleanter, 2 revisorer og 1
revisorsuppleant.
Valg til bestyrelsen gælder for 2 år, valg af revisorer og suppleanter for 1 år. Genvalg kan
finde sted. Bestyrelsen afgår skiftevis således: Formand og 3 bestyrelsesmedlemmer på
den ordinære generalforsamling de lige årstal, kasserer og 2 bestyrelsesmedlemmer på de ulige årstal.
Til bestyrelsen kan kun vælges aktive medlemmer, som skal være fyldt 18 år. Kun
personligt mødte kan vælges, dog kan genvalg finde sted ved fuldmagt.”
Eneste forskel i forhold til nuværende, er antallet af bestyrelsesmedlemmer.
Begrundelse:
Det er stedse sværere at få medlemmer til at påtage sig frivilligt arbejde, ligesom
arbejdsbyrden ikke nødvendigvis berettiger til så mange medlemmer af bestyrelsen.
I henhold til lovenes § 9, afsnit 4, bedes ovennævnte udsendt i forbindelse med lovlig
indvarslet generalforsamling, således at forslaget kan vedtages/forkastes af 2/3 af de
fremmødte stemmeberettigede medlemmer.
Det henstilles, at forslaget kommer på dagsordenen som punkt, inden det ordinære valg,
således at forslaget kan få øjeblikkelig virkning, hvis det vedtages.
Med venlig hilsen
Lasse Petersen
Medlems nr. 131.
Nuværende ordlyd af §5
§5. Valg af bestyrelse m.fl.
Bestyrelsen vælges ved den ordinære generalforsamling og består af formand, kasserer samt 7
bestyrelsesmedlemmer. Desuden vælges 2 suppleanter, 2 revisorer og 1 revisorsuppleant.
Valg til bestyrelsen gælder for 2 år, valg af suppleanter og revisorer for 1 år. Genvalg kan finde sted.
Bestyrelsen afgår skiftevis således: Formand og 4 bestyrelsesmedlemmer på den ordinære
generalforsamling de lige årstal, kasserer og 3 bestyrelsesmedlemmer de ulige årstal.
Til bestyrelsen kan kun vælges medlemmer, som er fyldt 18 år. Kun personligt mødte kan vælges, dog
kan genvalg finde sted ved fuldmagt.