Kære medlemmer
Endelig er det blevet forår og vi er kommet godt i gang med klargøringen af bådene og endelig er der kommet gang i renoveringen af nordmolen. Desværre fremgår det af nedenstående at de to ting ikke harmonerer særligt godt.
Havnen
Som nævnt tidligere vil der ikke være adgang til bøjepladser fra plads 159 og opefter på nordmolen, men vi har nogle ledige pladser (mest b-pladser) som man eventuelt kan låne i den pågældende periode lige som man også kan låne de pladser hvor man har valgt ikke at sætte sin båd i vandet i år.
Det skal imidlertid understreges, at det kun kan ske efter henvendelse på havnekontoret (Brian og Johnna, Mail:hvidovrehavnekontor@mail.dk.) Havnekontoret administrerer ligeledes en venteliste for de ramte bøjepladslejere.
Desværre er det jo ofte sådan, at en ulykke sjældent kommer alene og nu er det så slæbestedet den er gal med.
I forbindelse med at man ville udskifte den nederste hammer på nordsiden konstaterede man gennemgribende råd i træværket, både på nord- og sydsiden, og desværre af så væsentlig karakter at man mente, der var tale om en sikkerhedsrisiko ved fortsat brug.
Derfor bliver slæbestedet, og dermed adgang til mastekranen samt søsætning, lukket fra og med mandag den 24. april til og med søndag den 7. maj. Undertegnede blev præsenteret for dette i går, den 17. april, og jeg kan godt forstå hvis nogen undrer sig over hvad det er der foregår, men desværre er det Hvidovre kommune, der har det sidste ord i de sager og hensynet til havnens bådejere har åbenbart ikke høj prioritet der.
Fællesspisning
Denne måneds fællesspisning foregår den sidste torsdag i måneden. Dvs. torsdag den 27. april kl. 18.00 og det er samtidig vintersæsonens sidste.
Vi vil, som tidligere nævnt, meget gerne se vores medlemmer, deres ægtefælle/samlever og hjemmeboende børn til sådan en aften.
Prisen vil stadig være kr. 50 pr. person (kr. 25 for børn under 10 år) og inkluderer dagens ret plus en øl/vand. Ønsker derudover, er det til normalpris. Dagens ret vil være Spansk hakkebøf med ristede kartofler, brun sauce og haricote verts
Vi håber at rigtig mange af jer igen vil bakke op om det her arrangement og tilmelde jer hos Tina senest søndag den 23. april
Husk! I skal fremvise medlemskort ved tilmelding ligesom der også skal betales.
Standerhejsning
På trods af de besværligheder vi oplever i forbindelse med renoveringen af havnen, skal vi da have vores årlige standerhejsning. Det sker lørdag den 29. april, kl. 16 i Suset hvor klubben, sædvanen tro, vil byde på drikkevarer og lidt til maven
Som afslutning vil jeg ønske jer alle en god sejlersæson med milde vinde og høj sol.
Med de bedste sejlerhilsener
Kurt Jakobsen
Comments