Skolebådene

H både

Sejlerskolen råder over tre velfungerende sejlbåde i glasfiber af typen ”H båd”. Bådtypen er kendetegnet ved at være nem at håndtere og samtidig sikker og stabil på vandet.

Til almindelig skolesejlads og til kapsejladsundervisning er skolebådene bemandet med 2 - 3 elever samt en instruktør.

Besætning: 3-4 personer
Skrog længde: 8,28 m
Sejlareal: 61 m2
fordelt på storsejl (14,8 m²), fok (10,2 m²) og spiler (36 m²).

Nell2.jpg
opti2.jpg

Optimistjoller

Optimistjollen er den mest populære begynderjolle på verdensplan, og sejles af børn fra 9år op opad.
Sejlklubben har ca 10 joller af forskellig alder og stand.

Besætning: 1-person
Skrog længde: 2,3 m
Sejlareal: 3,5 m2
Vægt: 35 kg

Feva Joller

Feva-jollen henvender sig til juniorsejlere i alderen 9-15 år. Den ideelle besætningsvægt er 80-115 kg. Feva-jollen er både sjov som kapsejladsjolle, men kan i høj grad også bruges til unge sejlere, som søger oplevelser og kammeratskab ved sejlads.
Klubben har pt 3 nyere Feva joller.

Besætning: 2 personer
Skrog længde: 3,64 m
Skrog bredde: 1,42 m
Sejlareal (storsejl+fok): 8,6 m2
Spiler areal: 7 m2
Vægt: 35 kg

feva.jpg
zoom.jpg

Zoom 8

Zoom8 er en enpersoners jolle brugt til skolesejlads, der har længe været et behov for en båd til at fylde gabet ud efter Optimisten, og Zoom8 er et rigtigt godt bud

Besætning 1 person

Skrog længde 2,6 m
Bredde 1,4 m

Sejlareal 4,9 m²

Vægt 50 kg

29'er

29’eren (udtales twentyniner) er en meget hurtig jolle. Målgruppen er ungdomssejlere, især de, der træner til at sejle den større 49'er. Den har en trapez og en asymmetrisk spiler ligesom 49’eren, bare mindre.

Besætning: 2 personer
Skrog længde: 4.45 m
Skrog bredde: 1,70 m
Sejlareal (storsejl+fok): 13,19 m2
Spiler areal: 16,86 m2
Vægt: 70 kg

29er_training_at_Cavalaire-sur-Mer.jpg
mørke Ocean

Sikkerheds fartøjer

Udover sejlbåde råder klubben også over en motorbåd der primært benyttes som startfartøj ved klubbens aftenmatch sejladser, samt et antal mindre RIB og alu joller, der primært bruges ved skolesejlads i joller og tolverne.